بجد هو ذا الحب بقلم الاستاذة مريم بوجعدة

 بجد هو ذا الحب

صدق ووفاء وورد

احتواء وكلمه 

وحنان وخفه

من يوم ما عرفتك

وأنت ثقيل في طبعك

يمكن خجل من أدبك

أو يمكن عمر الحب

ما زارك ولا عرفك

يمكن كنت مشغول

وللحب مدي ظهرك

أو يمكن داه طبعك

بس أنا ابتديت أحبك

حبيت فيك هدوءك

ورزانتك وطيبتك

حبيت فيك أخلاقك

وتربيتك وسيرتك

عجبني أسلوبك

وطعامة وصفك

بس مش في كل الوقت

ينفع تتعامل بثقلك

شوية ليدينك

وشويه لدنيتك

أنا عارفه إنك

حبتني 

وعارفة

إنك مش 

حتقدر تستغنى 

عني

بس 

أنا عايزة 

أفهمك اكثر

كلامك قليل

وحبك أكبر

عيونك فيها 

كلام يحير

عامل زي 

البئر في سكوتك

ولما بتتكلم

بتضحك لك دنيتك

وأنا كذا حبيتك 


كلك كدا على بعضك


بقلمي ....مريم بوجعدة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

انا بالسعد موعودة بقلم الاستاذة شرين ابو عميرة

فاض البيان من صبري بقلم الاستاذ/ة ميسرة عليوة

شاطئ الغرام بقلم الاستاذ أحمد أبو حميدة